سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.persianblog'">

پاییز 1385 - کامپیوتر

یکشنبه 85/9/26 :: ساعت 2:19 عصر

مژده                             مژده                         مژده

من و آقا مجید شرکت کامپیوتری ثبت کردیم ......

آدرس : خ ششم بهمن روبه روی کلیسا                                 

برنامه نویسی + طراحی و اجرای شبکه + خرید فروش + تعمیر + ....

09173776201

صابری


¤ نویسنده:احمد صابری

سه شنبه 85/7/25 :: ساعت 11:14 عصر

طرح یکپارچه‌سازى فیلترینگ
روش ثابت فیلترینگ در مراکز اینترنتى، در همه جاى دنیا استفاده از بسته‌هاى سخت‌افزارى و نرم‌افزارى ویژه فیلترینگ است که دسترسى به ترافیک غیرمجاز و مشاهده آدرس‌هاى ممنوعه را مسدود مى‌کند. این مجموعه، براى تشخیص آدرس‌هاى غیرمجاز از مجاز، به یک دیتابیس(پایگاه داده) مراجعه مى‌کند. در ایران، تهیه مجموعه نرم‌افزارى و سخت‌افزارى فیلترینگ تاکنون به عهده شرکت‌هاى ایرانى بوده است و از محصولات ساخت داخل استفاده مى‌شده است. در مورد پایگاه داده مورد استفاده براى فیلترینگ هم تاکنون آنچه اتفاق افتاده، استفاده از محصولات خارجى بوده است. در واقع براى تهیه و بروز نگهداشتن پایگاه داده مورد استفاده در فیلترینگ، نرم‌افزارهاى خاصى وجود دارد که تا کنون از نمونه‌هاى خارجى و اغلب آمریکایى آنها از قبیل اسمارت فیلتر(smartfilter) و وب‌واشر(webwasher)  استفاده مى‌شده است.شرکت فناورى اطلاعات(شرکت دیتا) به عنوان متولى این موضوع، و براى هماهنگى فیلترینگ در سطح کشور، به عنوان گام نخست، امتیاز تهیه و فروش تجهیزات مربوط به فیلترینگ در ایران را به چهار شرکت ایرانى واگذار کرد و همه مراکز ارائه خدمات اینترنتى اعم از آى‌اس‌پى‌ها و آى‌سى‌پى‌ها و شرکت‌هاى دولتى، ملزم به تهیه تجهیزات فیلترینگ از این شرکت‌ها هستند. در مرحله بعد، براى تعیین شرکت مسئول مدیریت پایگاه داده فیلترینگ، مناقصه‌اى با حضور شرکت‌هاى ایرانى برگزار شد که از بین آنها «دلتاگلوبال» برنده مناقصه شد.

روش‌هاى فیلترینگ
در کشورهاى مختلف دنیا فیلترینگ به دو روش انجام مى‌شود: فیلتر کردن نشانى‌هاى اینترنتى براساس یک لیست سیاه(در یک پایگاه داده)، و فیلتر کردن براساس محتواى هر صفحه اینترنتی. روش دوم در دنیا به فیلتر محتوا (content filter) معروف است که براى پهناى باند خیلى بالا ‌قابل انجام نیست.مدیر عامل دلتا گلوبال در توضیح سیستم جدید شرکت که بزودى در سطح کشور بکار گرفته خواهد شد خبر از ابداع روشى جدید و تلفیق این دو روش مى‌دهد: «در ایران تاکنون فیلترینگ نوع دوم را نداشته‌ایم، چون براى پهناى باند یک کشور جوابگوى آن نیست. ما با شیوه انحصارى خودمان این دو روش را ترکیب کردیم. در روش ما تمام مواردى که توسط کاربران دیده مى‌شود دوباره در مورد آنها تصمیم‌گیرى مى‌شود.» در واقع در سیستم جدید، همه آدرس‌هایى که توسط کاربران دیده شده‌اند، توسط سیستم جمع‌آورى مى‌شوند و دوباره به آنها مراجه مى‌شود تا در مورد امکان مشاهده مجدد آن تصمیم گرفته شود. به گفته مسئولین دلتاگلوبال، این روش باعث مى‌شود اگر سایت گمنام غیرمجازى با تعداد زیاد مراجعه کننده ایرانى وجود دارد به راحتى شناسایى شود.
آنچه تاکنون در ایران اتفاق افتاده، فیلترینگ بر اساس یک پایگاه داده ثابت بوده که هر چند وقت به یکبار توسط نیروهاى انسانى بروز مى‌شده است. در حال حاضر در کنار استفاده از فیلترینگ بر اساس پایگاه داده، از روش وجود کلمات کلیدى ممنوعه در آدرس صفحات اینترنتى هم استفاده مى‌شود که ضریب خطاى بسیار بالایى دارد. بر اساس این روش به نرم‌افزار فیلترینگ فرمان داده مى‌شود که مثلا تمام صفحاتى که در آدرس آنها از کلمه «سکس»، «زن» یا «دختر» یا «عشق» استفاده شده است مسدود شوند. هر چند که بر اساس این فرمان، جلوى مشاهده تعداد زیادى از صفحات مستهجن گرفته مى‌شود، اما به دلیل هوشمند نبودن سیستم، کاربران از تعداد زیادى از صفحاتى که مطالب مفید علمى در مورد موضوعات فوق دارند هم محروم مى‌شوند.از جمله نکات مثبت سیستم جدید، حذف این روش از فیلترینگ است. به عبارت دیگر، در سیستم جدید فیلترینگ، بر اساس کلمات ممنوعه در آدرس صفحات به طور کلى‌ برداشته خواهد شد. آنطور که مدیر عامل مى‌گوید، با راه‌اندازى سیستم جدید، کاربران حتى مى‌توانند مثلا کلمه «سکس» را به وسیله موتورهاى جست‌وجو در اینترنت جست‌وجو کنند و به صفحاتى که از نظر روانشناسى و پزشکى به این موضوع پرداخته‌اند دسترسى داشته باشند


¤ نویسنده:احمد صابری

سه شنبه 85/7/25 :: ساعت 11:13 عصر

سیاه، سفید، خاکسترى
روش جداسازى صفحات ممنوعه از غیرممنوعه بر اساس تقسیم‌بندى صفحات مشاهده شده، در سه دسته سیاه، سفید و خاکسترى انجام مى‌شود. به گفته مدیر عامل: «آن دسته از صفحات که روبات تشخیص دهد قطعا باید فیلتر شوند در لیست سیاه قرار مى‌گیرند. صفحاتى که مشکل خاصى ندارند هم صفحات لیست سفید محسوب مى‌شوند. اما ممکن است وضعیت برخى صفحات در نگاه اول مشخص نباشد. مثلا روبات، یک کلمه سکس در سایت دیده است، اما مشخص نیست سایت مستهجن است یا نه. این سایت‌ها در بخش خاکسترى قرار مى‌گیرند».در سیستم جدید، وظیفه تعیین وضعیت این لیست خاکسترى بر عهده یک گروه از نیروى انسانى متشکل از جامعه‌شناس، روانشناس، پزشک و روحانى آشنا با حقوق است. مدیر عامل، توضیحاتش را اینطور ادامه مى‌دهد: «این تیم علاوه بر تصمیم‌گیرى در مورد لیست خاکسترى، به شکایات راجع به لیست سیاه‌ و سایت‌هایى که به اشتباه مسدود شده‌اند و یا به اشتباه مسدود نشده‌اند رسیدگى مى‌کند.» به گفته او، کارشناسان بعد از بررسى، لیست خاکسترى را به دو قمست «سیاه» یا «سفید» تقسیم مى‌کنند. بعد از ۶ ماه هم کل سیاه و سفید دوباره چک مى‌شود که اگر تغییر مالکیت دامنه پیش آمده بود مشکلى به وجود نیاید و اشتباهى رخ ندهد.مسئولین دلتا گلوبال معتقدند با راه‌اندازى سیستم جدید، اعتراضات مردم در مورد اشتباهات فیلترینگ بسیار کاهش خواهد یافت.

مقابله با فیلترشکن‌ها
رئیس هیئت مدیره شرکت وعده مى‌دهد که سیستم جدید، فیلترشکن‌ها را در مدت کوتاهى بین چند روز شناسایى و مسدود خواهد کرد. در واقع سیستم از طریق مشاهده مجدد صفحات دیده شده مى‌تواند فیلترشکن‌هایى که به تازگى راه‌اندازى مى‌شوند را به راحتى شناسایى کند.

مقایسه با سیستم‌هاى خارجى
«سیستم ما در کنار اسمارت‌فیلتر و وب‌واشر آزمایش شد و نقایص آنها را نشان داد. ظرف 7 روز ما 250 هزار سایت دیدیم که کاربرها دیده بودند و سیستم ما تشخیص داده بود که اینها مشکل دارند. سیستم بصورت قطعى گفته بود ۲۵هزارتاى آنها باید بسته شود که تست کردیم و درست بود و چند صدهزارتاى دیگر هم باید چک مى‌شدند.» این توضیحات را مدیر عامل شرکت در مورد مقایسه سیستم جدید با نمونه‌هاى خارجى مى‌گوید. او در مورد مزیت دیگر سیستم اینطور توضیح مى‌دهد: «سیستم ما حسن بارزى که نسبت به بقیه دیتابیس‌هاى دنیا دارد این است که این دیتابیس نیست. در دنیا همه دیتابیس مى‌فروشند، اما این «سیستم تولید دیتابیس» است. اگر الان قرارداد شرکت دیتا با وب‌واشر تمام شود، آنها دسترسى به دیتابیس ندارند و در واقع با اتمام قرارداد، نمى‌توانند دیتابیس را بروز کنند و به شکل کامل از محصول استفاده نمایند. اما دیتابیس ما منبع‌باز است و حتى مى‌توان دیتابیس را بطور مستقل فروخت».

خصوصیات سیستم جدید
مدیر عامل دلتاگلوبال در مورد دیگر ویژگى‌هاى سیستم جدید هم توضیحاتى مى‌دهد: «سیستم فیلتر طراحى شده در کشور، این قابلیت را دارد که بر حسب آى‌پى‌ مقصد مورد استفاده، اینترنت را با سطح خاصى از فیلترینگ در اختیار کاربر قرار دهد. مثلا بدیهى است که فیلتر در یک نشریه باید کمتر از یک مدرسه باشد. در یک نشریه مى‌توان دسترسى به برخى سایت‌هایى که براى عموم ممنوع است را آزاد گذاشت، در حالى که در مدرسه حتى باید صفحات مربوط به بازى و گزارش فوتبال را هم بست. یا مثلا در دانشگاه و در سالنى که در آن دانشجویان دکترى مى‌نشینند و یا حوزه علمیه، نباید فیلترینگ اعمال شود. سیستم فیلترى که در ایران طراحى شده این امکان براى آن وجود دارد. این کار به وسیله تعریف دسته‌بندى‌هاى متفاوت در سیستم جدید امکان‌پذیر مى‌شود.» به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت، سیستم طراحى شده بوسیله دلتاگلوبال، توانایى دسته‌بندى محتوایى صفحات اینترنت را دارد.براى اعمال فیلترینگ متفاوت بر اساس آى‌پى مقصد هم از این دسته‌بندى‌ها استفاده مى‌شود. مثلا چند دسته از موضوعات براى همه کاربران فیلتر مى‌شوند و براى هر دسته خاص، فیلترهاى خاص دیگرى هم مى توان اعمال کرد. مثلا دسته‌اى بنام بازى تعریف کرد که مشاهده لیست صفحات موجود در این دسته در مدارس ممکن نباشد. به این ترتیب مى‌توان در ادارات و شرکت‌ها جلوى استفاده نامربوط از اینترنت در ساعات ادارى را گرفت. استفاده نامربوط از اینترنت در ساعات ادارى توسط کارمندان در سال‌هاى اخیر ضرر و زیان بسیارى را متوجه کشور کرده است و با استفاده از سیستم جدید مى‌توان در ساعات ادارى، دسترسى به اینترنت در هر شرکت یا اداره را فقط در مورد دسته‌بندى مرتبط آزاد گذاشت.
به گفته رئیس هیئت مدیره دلتاگلوبال، در مرحله اول اجراى این سیستم، مشاهده صفحات هفت دسته بطور مشترک براى همه کاربران ممنوع خواهد بود که این دسته‌بندى‌ها عبارتند از: قمار، سکس، خشونت، تجارت کثیف، پولشویى، قاچاق مواد مخدر، سایت‌هاى ترویج خودکشی. -  منبع: آی تی ایران  - متن کامل این گزارش را مى‌توانید در شماره آذر ماه ماهنامه دنیاى کامپیوتر و ارتباطات(شماره 39 (بخوانید.

 


¤ نویسنده:احمد صابری

سه شنبه 85/7/25 :: ساعت 11:5 عصر

دو استاندارد ناسازگار و رقیب برای ADSL وجود دارد. استاندارد رسمی ANSI سیستمی است که به آن discrete multi tone یا DMT گفته میشود . با توجه به تولیدات کاخانجات اکثر تجهیزاتی که امروزه بکار میروند از DMT استفاده میکنند. استاندارد قدیمی تر و ساده تر carrierless amplitude/phase یا CAP میباشد که در اکثر سیتمهای قدیمی تر ADSL استفاده شده است.
CAP توسط تقسیم سیگنالهای تلفن به سه باند متمایز عمل میکند :
مکالمات صوتی که بر روی باند0-4 Kilohertz منتقل میگردد. و در تمام مدارهای POTS وجود دارد. کانال Upstream که از سمت کاربر به سرور میباشد بر روی باند بین 25 و 160 Kilohertz منتقل میگردد.
کانال Downstream که از سرور به سمت کاربرمیباشد از 240 Kilohertz شروع میشود و تا نقطه ای که به عوامل خاصی ( مانند طول خط و اغتشاشات خط و تعداد کاربرانی که بر روی یک سویچ مشخص وجود دارند) بستگی دارد اما مقدار ماکزیمم آن 1.5 MHz میباشد. سیستمی با سه کانال کاملا مجزا موجب میشود که احتمال برخورد بین کانالها و یا سیگنالهای بین خطوط مختلف به حداقل خود برسد.
DMT هم سیگنالها را به کانالهای مختلفی تقسیم میکند اما از دو کانال مجزا برای Upstream و Downstream استفاده نمیکند. بجای آن DMT اطلاعات را به 247 کانال مجزا که هر کدام عرضی برابر 4 KHz دارند تقسیم میکند. یک راه برای تصور این مسئله اینست که فکرکنیم که شرکت تلفن سیمهای مسی شما رابه 247 عددد خط 4KHz مجزا تقسیم کرده است و به هر کدام از آنها یک مودم را متصل نموده است و شما در آن واحد 247 اتصال برابر مودم را خواهید داشت.اگر که کیفیت یک کانال بسیار پایین باشد آنگاه به یک کانال دیگر شیفت داده میشود. سیستم بطور ثابت سیگنالها بین کانالهای مختلف شیفت میکند و همواره برای پیدا کردن بهترین کانال برای فرستادن و گرفتن اطلاعات جستجو میکند. بعلاوه بعضی از کانالهای پایینی که از حدود 8 KHz شروع میشوند به طور دو سویه برای فرستادن و دریافت اطلاعات Upstream و Downstream استفاده میشوند. کنترل و مرتب کردن کانالهای دوطرفه وبالا نگه داشتن کیفیت 247 کانال موجب میشود که سیستم DMT بسیار پیچیده تر از سیستم CAP عمل کند ولی این سیستم انعطاف پذیری بیشتری را بر روی خطوط با کیفیت متفاوت ایجاد میکند

تجهیزات DSL
ADSL از دوقطعه از تجهیزات استفاده میکند. یک سری از تجهیزات در جهت استفاده کننده و سری دیگر در شرکت تلفن یا هر فراهم کننده خدمات DSL استفاده میشود.
در جهت استفاده کننده یک فرستنده /گیرندهtransceiver نصب میگردد در شرکت خدمات دهنده یک دستگاه DSL Access Multiplexer (DSLAM) نصب میگردد که برای دریافت اتصال کاربر استفاده میشود.
DSL Transceiver
اکثر کاربران خانگی فرستنده/گیرنده DSL خود را مودم DSL مینامند. مهندسان شرکت تلفن یا ISP آنراATU-R می نامند.
بهرحال این وسیله نقطه ای است که بواسطه آن اطلاعات از کامپیوتر کاربر یا شبکه به DSL منتقل میگردد. Transceiver به چند روش میتواند به کامپیوتر کابر متصل شود. اکثرکابران خانگی از استاندارد USB یا اترنت 10Base-T استفاده میکنند. اکثر Transceiver ها توسط شرکتهای فراهم کننده خدمات تلفن یا DSL فروخته میشوند . فرستنده/گیرنده ها ساده میباشند ولی انواع تجاری آن میتواند هاب ها و سویچ ها و انواع دیگر تجهیزات شبکه را هم در سیستم خود به هم متصل کند و بکار ببرد.

DSLAM
این وسیله که در جهت فراهم کننده خدمات قرار میگیرد وسیله اصلی بوجود آورنده DSL میباشد. DSLAM اتصال را از کابران مختلف دریافت میکند و آنها را برای بوجود آوردن سیگنالهای یک ارتباط اینترنتی سرعت بالا با هم جمع میکند. بطور کلی DSLAM قادرند که با انواع مختلفی از DSL ها در یک اداره مرکزی ارتباط برقرار کنند و از پروتکلهای مختلف و مدولاسیون های مختلف – هم CAM و هم DMT برای مثال پشتیبانی میکنند. بعلاوه DSLAM ممکن است که کارهای دیگری مانند مسیر یابی و آدرس دهی خودکار IP را نیزبرای مشتریان انجام دهد.
DSLAM موجب بوجود آمدن بزرگترین اختلاف بین سرویسهای مودمهای کابلی و ADSL میشود. به خاطر اینکه کابران مودمهای کابلی بر روی یک شبکه حلقوی به اشتراک گداشته شده قرار دارند که این امر موجب میشود که در اکثر موارد هرچه تعداد کابران بالاتر برود کارایی پایین ترآید در صورتی که در تکنولوژی ADSL یک اتصال جداگانه از هر کابر به DSLAM وجود دارد و این بدین معنی است که در صورت اضافه شدن کابر جدید تاثیری در سرعت سایر کابران وجود ندارد ابته این تازمانی است که تعداد کابران برای یک اتصال پر سرعت اینترنت به حد اشباع نرسد. در نقطه اشباع بالا بردن سطح سرعت توسط فراهم کننده خدمات موجب افزایش کارایی برای کابران میشود.

آینده DSL
ADSL با تکنولوژی هایی مانند مودمهای کابلی و اینترنت ماهواره ای برای داشتن یک ارتباط پرسرعت در حال رقابت میباشد. بر طبق گزارش IDC در ایالات متحده در حدود ماکزیمم 330,000 کابرخانگی از طریق DSL در سال 1999 به اینترنت متصل بوده اند این رقم برای مودمهای کابلی برابر 1,350,000میباشد. پیش بینی میشود که تا سال 2003 تعداد کابران مودمهای کابلی به 8,980,000 و تعداد کابران DSL به 9,300,000 برسد . در حال حاظر ماکزیمم سرعت DSL توسط کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا به 1.5 مگابیت بر ثانیه محدود شده است. تکنولوژی هایی که به تازگی آمده اند در تئوری سرعتی معادل 7 مگابیت بر ثانیه را فراهم میکنند و تحقیقات انجام شده حتی سرعتهایی بالاتر را توسط استفاده از پروتکلهایی مانند G.Lite و VDSL نشان میدهد.


¤ نویسنده:احمد صابری

سه شنبه 85/7/25 :: ساعت 11:1 عصر

 

 

افزایش حافظه RAM در سیستم عاملهای ویندوز متفاوت بوده و افزایش بیش از حد آن بسته به نوع سیستم عامل، باعث فشار آوردن به سیستم می شود.
--------------------------------------------------------------------------------

با وجودیکه که ویندوزهای 98 و ME، بــا RAM هــای بــیش از 512 مگا بایت مشکل داشته و پذیرای آن نیستند، اما ویندوزهای 2000 و XP قادرند که RAM های بالای 512 مگا بایت را هم پشتیبانی کنند.
برای پاسخ به این سوال که آیا ویندوز XP نسبت به نسخه های قبلی ویندوز از توانایی سیستم بالاتری برخوردار است یا نه، ما آن را با ویندوز 98 SE، ME و 2000 مقایسه کرده ایم.
وینـــدوز XP دارای هــر دو هسته مــرکزی در ویـندوزهـای 9x و NT می باشد و بنــابرایـــن هـــــم مـــی توانــد بـــــــه صــــــورت FAT(File Alocation Table) و هــم بـه صـــورت (NTFS(NT File System عمل کند. این نسخه از ویندوز، یعنی XP، از همان ابتدا و در بطن خود، 2 نوع جدول تنظیم کننده فایل را برای هر دو فایل سیستم دارا است. از این رو ویندوز XP را با هر دو نوع سیستم، یعنی FAT و NTFS، آزمایش کردیم.
در این آزمایش، ویندوز 98 SE و ME را فقط با FAT 32 و ویندوز 2000 را فقط با سیستم NTFS راه اندازی و استارت کردیم.
در روند آزمایش، همه سیستم های عامل می بایست دو تست راندمان (توانایی) زیر را شامل می شدند:

• یک Application–Benchmark SYSmark 2001 که با RAM های 128، 256، 512، 1024 مگا بایت آزمایش می شوند.
با این Benchmark، برنامه های کاربردی استاندارد مانند Word و Outlook کار می کنند تا عملی معمولی را بر روی کامپیوتر شبیه سازی کنند.
این آزمایش برای تشخیص عملکرد سیستم عامل در حین کار نقش تعیین کننده ای دارد.

•یک 3D-Mark-2000 Grafik-Benchmark که با RAM های 128، 256، 512، 1024 مگا بایت آزمایش می شوند. ما حداقل مقدار حافظه RAM را MByte 128 انتخاب کردیم.
مقدارهای قبلی برای سیستم های عامل قدیمی این نتیجه را دادند که تجهیز آنها با حداقل “ RAM” 128 مگا بایت، بهبود عملکردشان خیلی سریع قابل لمس و مشاهده است.

هدف ما این بود که آیا ویندوز XPبا حافظه های RAM بیشتر، راندمان بالاتر را بدنبال خواهد داشت؟
مجموعه تست ما از یک پنیوم III/600e، یک مادر برد Tyan Trinity 4000 با اِسلات VIA، یک هارد Ultra-ATA DTLA-307015 ساخت شـــرکت IBM و یــک کارت گرافیک3d Prophet ساخت شرکت Hercules با تراشه nVidia GeForce-256 و 32 مگا بایت حافظه DDR RAM تشکیل شده بود. به عنوان حافظه RAM مقادیر 128، 256، 512 و 1 گیگا بایت به صورت انتخابی استفاده شد.
ویندوز 98 SE و ME قابلیت کار با RAM 512 مگا بایت را نداشته و آن را پَس می زنند. بنابراین باید این مقدار در قسمت System.ini به آن اضافه شود.
برای دستیابی به فایل System.ini دو راه وجــود دارد؛ یکی اینــکه می توانید این فایل را در دایرکتوری ویندوز با 2 بار کلیک کردن بر روی آن را باز کنید. دوم اینکه با تایپ دستور Sysedit در سطر فرمان در منوی Start/Run، فایل System.ini را انتخاب کنید. سپس، پس از وارد کردن [vcache] بر روی صفحه باز شده، خط فرمان زیر را وارد کنید:
MaxFileCache = 524288
این حجم انتخابی برای حــافظه RAM بــر مبنای واحــد بیت (Bit) می باشد. تنظیم خود را از قسمت File و کلیک بر روی Save، ذخیره کنید. تازه پس از انجام این کارها قادر خواهید بود که تحت ویندوز 98 SE و ME با یک گیگا بایت RAM کار کنید.
همان طور که در فهرست اینجا نشان داده شده است، این تنظیمات با تنظیم های دیگر توسط Benchmark فرقی نمی کند. این راه کارها به صورت فهرست وار در زیر آورده شده اند.
• درج کامل این دستور در سطر فرمان RUN به صورت زیر است:
MinFileCache = xxxx
MaxFileCache = yyyy
ChunkSize = 512
به عنوان حداقل مقدار MinFileCache، یک هشتم (8/1)، و به عنوان حداکثر MaxFileCache، یک چهارم (4/1) حافظه RAM موجود توصیه می شود.
ChunkSize ارائه دهنده مقدار بسته ای است که با آن VCache قادر است بخواند و بنویسد. این مقدار باید 512 باشد.
• شما فایل ذخیره سازی را در System.ini با وارد کردن مقدار زیر تحت [386Enh] فیکس می کنید.
MaxPagingFileSize = xxxx
MinPagingFileSize = yyyy
این مقدار نیز در واحد بیت (Bit) سنجیده می شود.
متخصصان بر سر مناسب ترین حجم فایل ذخیره سازی با هم اختلاف نظر دارند. پیشنهاداتی که در این زمینه شده است بین 5/1 تا 5/2 برابر حافظه RAM نوسان می کند. برخی دیگر برای حافظه RAM و فایل ذخیره سازی، در مجموع مقدار 512 مگا بایت را پیشنهاد می کنند.
• برای اینکه ویندوز 98درست مانند ویندوز 95 همیشه از حافظ RAM سریعتری استفاده کند - قبل از اینکه به فایل ذخیره سازی دسترسی یابد - باید که شما مقداری را در System.ini اضافه کنید. برای این کار در قسمت عنوان [386 Enh] سطر زیر را وارد کنید:
ConservativeSwapfileUsage = 1
• دستور دیگری، فایلهای dll را پس از استفاده، از حافظه RAM خارج می کند. به طور معمول ویندوز این فایل ها را مدتی در حافظه RAM نگه می دارد، زیرا احتمال زیادی وجود دارد که از این فایلها در فاصله نزدیکی دوباره استفاده شود. کسی که در کامپیوتر خود حافظه RAM کمی دارد، باید در مصرف آن و همچنین فایلهای dll دقت کند.
وارد کردن فرامین زیــر بــه محض اینکه یک برنــامه پــایان می یابد، حــافظه را خــــالی می کند. برای این منظور Registry-Editor را باز کنید و مسیر زیر را انتخاب کنید.
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsaft\Windows\CurrentVersion\Explorer
در پنجره سمت راست یک Value Name را از طریق Edit/new/String Value بــا نام AlwaysUnloadDll ایجاد کنید. Registry-Entry پس از استارت مجدد فعال خواهد شد.

Sysmark 2001
Sysmark 2001 ساخت شرکت Babco در رابــطه بــا یــک Applications-Benchmark می باشد. همــه بــرنــامـه هایــی کــه در آن بــه کـــــار گــرفتــه شــده اند اغـــلــب از جــانــب مشتری ها مورد استفاده قرار می گیرد.
به همین منظور Benchmark همه برنامه ها را به طور کامل نصب می کند و به اندازه کافی از آنها استفاده می کند. پس از آن، این برنامه ها به طور کامل Unistall (غیرفعال) می شوند.
Benchmark از طریق 14 برنامه زیر خود را اضافه می کند:
Microsoft Office (Word, Excel, Access, Outlook, PowerPoint), Dragon Naturally Speaking, Netscape Communicator, WinZip, McAfee Virus Scan, Adobe Photoshop, Adobe Premiere, Microsoft Windows Media Encoder, Macromedia Flash, Macromedia Dreamweaver.
در این قسمت ما از Patch3 آن استفاده کردیم.
شرکت Babco پروسه آزمایش Sysmakr 2001 را در مقایسه با نسخه های قبلی تغییر داده است. این کاربردها دیگر به خودی خود استارت نمی شوند، بلکه برای تست توان چند منظوره، فقط به همراه کاربردهای بیشتر دیگری استارت می شود.
در اینجا دو آزمایش وجود دارد، یـــکی Internet Content Creation و دیــــگری Office Productivity می باشد که مقادیر آنها به نتیجه نهایی افزوده می شود. پیش از هر تستی، کامپیوتر مجدداً استارت می شود به طوری که تک تک مقادیر، دیگر مانند نسخه های قبلی تفاوت فاحشی ندارد.
کامپیوتر مورد آزمایش هنگام کار با Internet-Content-Creation (با 128 مگا بایت RAM) تحت ویندوز XP قفل کرد.
بنابراین ویندوز 2000 سیستم عاملی است که بالاترین راندمان و توان را دارا می باشد. بهترین عملکرد ویندوز XP زمانی است که تحت سیستم NTFS و با 512 مگا بایت RAM کار می کند.
سیستم FAT در ویندوز 98 SE کمی عقب می ماند.

3D Mark 2000
در رابطه با Graphic-Benchmark 3D Mark 2000 باید گفت که ویندوز ME با تفاوتی کوچک، برگرفته از ویندوز 98 SE می باشد و اختلاف چندانی با آن ندارد.
پس از آن ویندوز XP در ردیف بعد قرار می گیرد، به شرطی که اختلافی از نظر اینکه هارد با سیستم FAT یا NTFS پارتیشن بندی شده باشد وجود نداشته باشد. استفاده از سیستم NTFS تحت ویندوز XP تفاوتی را ایجاد نمی کند و فرقی نمی کند که آیا با NTFS فرمت شده باشد، به سیستم FAT ( ویندوز Upgrade 98 شده ) تغییر داده شده باشد یا از یک پارتیشن موجود NTFS ( ویندوز Upgrade 2000 شده ) استفاده شده باشد.
مدیریت NTFS در ویندوز XP بهینه شده است، زیرا ویندوز 2000 در 3D Mark 2000 به میزان یک سوم پایین تر از نسخه های دیگر ویندوز قرار داشت.

نتیجه گیری
زمانی که کامپیوتر از ابتدا با RAM 256 مگا بایت تجهیز شده باشد، اقدامات تنظیم کننده برای RAM و فایل ذخیره سازی نتیجه ای نخواهد داد( بهترین اقدام تنظیم کننده برای تجهیز حافظه خواندنی زمانی صدق می کند که تجهیز RAM در مرتبه پایین تر قرار داشته باشد). اما این افزایش RAM نباید زیاد باشد، چرا که افزایش RAM بیش از 256 مگا بایت ارزشش را ندارد.
به خصوص در سیستم عامل های ویندوز 9x حافظه RAM بیش از این مقدار راندمان بالاتری را نشان نمی دهد. به هیچ وجه برای کامپیوتر خود بیشتر از 512 مگا بایت RAM استفاده نکنید، چرا که در این صورت سیستم خود را تحت فشار قرار می دهید.
ویندوز 98 SE یک سیستم عامل سریع است. ویندوز 2000 برای اجرای بازیها چندان مناسب نیست. همچنین ویندوز XP با سیستم FAT و NTFS شناخته می شود. با این وجود، بازدهی و راندمان ویندوز XP کمی پایین تر از سیستم های عامل ویندوزهای قبلی است.


¤ نویسنده:احمد صابری

سه شنبه 85/7/25 :: ساعت 10:58 عصر

کاربردهای کشاورزی:

۱- استفاده برای استخراج اطلاعات کشاورزی و نقشه های سطح زمین٬ وضعیت آبی و زراعی زمین٬ وضعیت جنگلها و مراتع و ... از تصاویر ماهواره ای

۲- تحلیل اطلاعات استخراجی از تصاویر ماهواره ای و تطبیق با اطلاعات موجود با سیستم سنتی

۳- نگهداری این اطلاعات در بانکهای اطلاعاتی جغرافیایی و بهره برداری معنایی و استخراج اطلاعات مفهومی

۴- خودکار سازی سیستم های ماشینی کاشت٬ داشت٬ برداشت و عرضه محصول و کنترل کیفیت آن نظیر سیستم های خودکار داشت محصولات هیدروپونیک٬ یا سیستم های خودکار برداشت و بسته بندی چای و هزاران مورد دیگر

کاربردهای صنعتی:

کلیه سیستم های خودکار جهت برش قطعات مختلف٬ سرهم کردن و فیکس کردن قطعات داخل هم٬ اتصال آنها به هم و کنترل کیفیت محصول.

از جمله موارد می توان به سیستم کنترل کوره ها٬ رباتهای مختلفی که در برشکاری ورق٬ اتصال و جوشکاری استفاده می شود و همچنین سیستم های هوشمند بینایی که در کنترل کیفیت انواع محصولات بکار می رود نام برد.

کاربردهای نظامی:

بسیار زیاد :)

سیستم های هوشمند شناسایی مناطق جنگی اعم از هوایی و یا زمینی٬ سیستم بمب ها و راکتهای هوشمندی که اهداف خود را ضمن شناسایی و دنبال کردن ماهواره ای٬ الگوهای سطح زمین راهم برای اطمینان چک می کنند..

استاد ما می گفت در آمریکا که بودم داشتند روی یکسری بمب کار می کردند که وقتی از هواپیما بصورت دسته جمعی رها می شوند٬ از سطح زمین عکس برداری کنند و اهداف روی سطح زمین را بین خودشان تقسیم کنند که هیچ کدام بیهوده هدر نرود. :)


¤ نویسنده:احمد صابری

سه شنبه 85/7/25 :: ساعت 12:25 عصر
http://amozeshflash.tripod.com/elements.htm

¤ نویسنده:احمد صابری

نوشته های دیگران

سه شنبه 85/7/25 :: ساعت 12:20 عصر

 

  بسیاری از شماها هنگام روشن کردن کامپیوتر قبل از آنکه سیستم عامل خاصی بالا بیاید به سد محکمی با نام رمز عبور BIOS برخورد کرده اید. رمز عبوری که بر خلاف سایر رمز عبورها به هیچ وجه در هارد دیسک کامپیوتر ذخیره نمیشود. یا همین مشکل موقعی که می خواهید مشخصات Setup کامپیوتر را عوض کنید پیش می آید. این مقاله به معرفی چند روش برای حل این مشکل میپردازد. فرض ما بر این است که شما رمز عبور کامپیوتر خود را فراموش کرده اید و دنبال راه حل هستید و قصد اذیت کردن و دست بردن در کامپیوتر کسی را ندارید.

 روش اول: برای دزدی از یک مکان ساده ترین و اولین کار استفاده از شاه کلید است تا آبرومندانه و ترو تمیز وارد شوید و آخرین راه حل بالا رفتن از دیوار است. در این مورد هم اینچنین است ما برای مارک ها و مدلهای مختلف Bios رمزهای عبوری معرفی می کنیم که امیدواریم مشکل شما را حل کند و نیازی به بالا رفتن از دیوار نداشته باشید.


AWARD BIOS

AWARD SW, AWARD_SW, Award SW, AWARD PW, _award, awkward, J64, j256, j262, j332, j322, 01322222, 589589, 589721, 595595, 598598, HLT, SER, SKY_FOX, aLLy, aLLY, Condo, CONCAT, TTPTHA, aPAf, HLT, KDD, ZBAAACA, ZAAADA, ZJAAADC, djonet

AMI BIOS

AMI, A.M.I., AMI SW, AMI_SW, BIOS, PASSWORD, HEWITT RAND, Oder

 رمزهای عبور زیر را بر هر نوع Bios میتوانید امتحان کنید:

 LKWPETER, lkwpeter, BIOSTAR, biostar, BIOSSTAR, biosstar, ALFAROME, Syxz, Wodj

 توجه داشته باشید که هنگام وارد کردن رمزهای عبور حروف بزرگ را بصورت بزرگ و حروف کوچک را بصورت کوچک وارد کنید.

 

روش دوم : یک روش نرم افزاری برای پاک کردن رمز عبور

 

اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است بدان دسترسی دارید میتوانید از برخی نرم افزارهای موجود برای پاک کردن رمزعبور استفاده کنید ولی از آنجا که مکن است شما به این نرم افزار ها دسترسی نداشته باشید روش زیر را به شما معرفی میکنیم.

 

کامپیوتر را به حالت MS DOS برگردانید و دستور DEBUG را اجرا کنید

 

برای مدلهای مختلف BIOS عبارات زیر را وارد کنید:

 

 

 

 


AMI/AWARD BIOS

70 17

71 17

Q

PHOENIX BIOS

70 FF

71 17

Q

GENERIC

Invalidates CMOS RAM.

70 2E

71 FF

Q

توجه کنید که حرف اول برابرحرف "O " است نه عدد صفر.

 

روش سوم : روش سخت افزاری

 

اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است به آن دسترسی ندارید یا رمز عبورهای قبلی کارساز نبود می توانید از روشهای سخت افزاری زیر استٿاده کنید.

 

1- استفاده از Jumper ها

 

بر روی تمام مادربردها یک Jumper است که از آن برای پاک کردن CMOS میتوانید استفاده کنید.کنار این jumper معمولا این عبارت دیده میشود Clr CMOS.

 

تنها کاری که شما می کنید این است که jumper را از پایه 1و2 درآورده و به پایه 3و4 نصب کنید و دوباره به حالت اول برگردانید. شما به همین سادگی میتوانید رمز عبور را پاک کنید.

2- در آوردن باتری

 

میتوانید باتری دستگاهتان را که روی مادربرد است درآورده و دوباره جا بیاندازید در این حالت تمام اطلاعات CMOS به حالت پیش فرض برمیگردد. ولی توجه داشته باشید که جا انداختن باتری کمی مشکل است.

3- عوض کردن آی سی ( Cheap CMOS )

 

اگر هیچ یک از روشهای بالا جواب نداد می توانید آی سی CMOS را با یک آی سی از همان نوع عوض کنید یا از نوع برنامه ریزی کنید اینکار ابزار مخصوصی دارد و شرکتهای تعمیر کامپیوتر برای شما اینکار را خواهند کرد .

 

توجه: برای پیدا کردن آی سی CMOS میتوانید به دفترچه مادربرد خود مراجعه کنید.

در این روشها علاوه بر اینکه رمز عبور را پاک می کنید سایر اطلاعات نیز به حالت اولیه برمیگرد ولی نگران نباشید مشکلی نیست و شما میتوانید دوباره مشخصات کامپیوتر خود را در Setup وارد کنید.


¤ نویسنده:احمد صابری

سه شنبه 85/7/25 :: ساعت 12:17 عصر

● بسیاری از شما هنگام روشن کردن کامپیوتر قبل از آنکه سیستم عامل خاصی بالا بیاید به سد محکمی با نام رمز عبور BIOS برخورد کرده اید. رمز عبوری که بر خلاف سایر رمز عبورها به هیچ وجه در هارد دیسک کامپیوتر ذخیره نمیشود. یا همین مشکل موقعی که می خواهید مشخصات Setup نامپیوتر را عوض کنید پیش میآید. این مقاله به معرفی چند روش برای حل این مشکل میپردازد. فرض ما بر این است که شما رمز عبور کامپیوتر خود را فراموش کرده اید و دنبال راه حل هستید و قصد اذیت کردن و دست بردن در کامپیوتر کسی را ندارید.


برای دزدی از یک مکان ساده ترین و اولین کار استفاده از شاه کلید است تا آبرومندانه و ترو تمیز وارد شوید و آخرین راه حل بالا رفتن از دیوار است. در این مورد هم اینچنین است ما برای مارک ها و مدلهای مختلف Bios رمزهای عبوری معرفی می کنیم که امیدواریم مشکل شما را حل کند و نیازی به بالا رفتن از دیوار نداشته باشید.


AWARD BIOS


AWARD SW, AWARD_SW, Award SW, AWARD PW, _award, awkward, J64, j256, j262, j332, j322, 01322222, 589589, 589721, 595595, 598598, HLT, SER, SKY_FOX, aLLy, aLLY, Condo, CONCAT, TTPTHA, aPAf, HLT, KDD, ZBAAACA, ZAAADA, ZJAAADC, djonet


AMI BIOS


AMI, A.M.I., AMI SW, AMI_SW, BIOS, PASSWORD, HEWITT RAND, Oder


رمزهای عبور زیر را بر هر نوع Bios میتوانید امتحان کنید


LKWPETER, lkwpeter, BIOSTAR, biostar, BIOSSTAR, biosstar, ALFAROME, Syxz, Wodj


توجه داشته باشید که هنگام وارد کردن رمزهای عبور حروف بزرگ را بصورت بزرگ و حروف کوچک را بصورت کوچک وارد کنید.


◄ روش سخت افزاری


اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است به آن دسترسی ندارید یا رمز عبورهای قبلی کارساز نبود می توانید از روشهای سخت افزاری زیر استفاده کنید.


● استفاده از Jumper ها


بر روی تمام مادربردها یک Jumper است که از آن برای پاک کردن CMOS میتوانید استفاده کنید.کنار این jumper معمولا این عبارت دیده میشود Clr CMOS.


تنها کاری که شما میکنید این است که jumper را از پایه 1و2 درآورده و به پایه 3و4 نصب کنید و دوباره به حالت اول برگردانید. شما به همین سادگی میتوانید رمز عبور را پاک کنید.


● در آوردن باتری


میتوانید باتری دستگاهتان را که روی مادربرد است درآورده و دوباره جا بیاندازید در این حالت تمام اطلاعات CMOS به حالت پیش فرض برمیگردد. ولی توجه داشته باشید که جا انداختن باتری کمی مشکل است.


● عوض کردن آی سی ( Cheap CMOS )


اگر هیچ یک از روشهای الا جواب نداد میتوانید آی سی CMOS را با یک آی سی از همان نوع عوض کنید یا از نوع برنامه ریزی کنید اینکار ابزار مخصوصی دارد و شرکتهای تعمیر کامپیوتر برای شما اینکار را خواهند کرد .


توجه: برای پیدا کردن آی سی CMOS میتوانید به دفترچه مادربرد خود مراجعه کنید.


توجه: برای پیدا کردن آی سی CMOS میتوانید به دفترچه مادربرد خود مراجعه کنید.


در این روشها علاوه بر اینکه رمز عبور را پاک میکنید سایر اطلاعات نیز به حالت اولیه برمیگرد ولی نگران نباشید مشکلی نیست و شما میتوانید دوباره مشخصات کامپیوتر خود را در Setup وارد کنید.


¤ نویسنده:احمد صابری

سه شنبه 85/7/25 :: ساعت 12:13 عصر

درس اول : مفاهیم اولیه

مقدمه :‌
کاربرد روز افزون بانک اطلاعاتی SQL مرا بر آن داشت تا مطالبی هر چند کوتاه جهت خوانندگان محترم سایت تهیه نماییم. قبلا از هر چیز لازم به ذکر است که مطالب ذیل در حد آشنایی بوده و دوستان برای دستیابی به تکنیکهای بیشتر می بایست از کتابهای مرجع و Book online خود SQL Server استفاده نمایند. در مطالب زیر که سلسله وار مباحث SQL Server  را مرور خواهیم کرد , سعی شده تا ابتدا مطالب مقدماتی جهت آشنایی آورده شود و سپس اگر عمری باقی بود به مطالب پیشرفته آن بپردازیم. همچنین برای یادآوری خدمت دوستان ابتدا مرور سریعی بر چند دستور SQL که کاربرد بیشتری دارند خواهیم پرداخت و سپس به SQL Server  و مطالب آن خواهیم پرداخت . مطالب زیر اکثرا از کتاب Microsoft SQL Server 7.0 Database Implementation Training  انتخاب گردیده است . این کتاب به همراه CD‌آموزش آن به عنوان یک مرجع برای امتحانات مایکروسافت استفاده می‌شود.
جداول بکار رفته نیز همگی در SQL Server 7.0 در Database Northwind موجود هستند.

دستور Select
 

این دستور که دستوری مستقل نیست و حتما باید با اجزایی بکار رود جهت ساخت پرس و جو بر روی بانک اطلاعاتی بکار می‌رود و رکوردهایی که با شرایط این دستور همخوان باشد به عنوان نتیجه پرس و جو برمی‌گرداند .  چهار کلمه کلیدی وجود دارند که بخشهای ارزشمند این دستور را تشکیل می‌دهند :

1-select
2-from
3-where
4-order by

شکل کلی دستور :

Select [*|distinct column1, column2,…]
From table[,table2,…]
Where شرط
Order by نام فیلد یا شماره فیلد

مثال :

Select * from customers
این دستور تمام رکوردهای جدول customers را برمی‌گرداند. که نتیجه 91 سطر از اطلاعات این جدول خواهد بود
حال  اگر شرط Country ="uk" اضافه کنیم ، فقط اطلاعات مشتریان انگلیس جواب خواهند بود که به 7 سطر تقلیل می‌یابد.

select * from customers
where Country ="uk"

حال

select City,Country from customers
order by city
فقط ستونهای نام شهر (city) و نام کشور (Country) را بر گردانده و بر اساس نام شهر مرتب میکند. دستور بالا با دستور پایین هردو یک جواب را میدهند :


select City,Country from customers
order by 1

که 91 سطر بازگردانده خواهد شد . در نتیجه پرس و جو تعدادی سطر تکراری وجود دارد مانند شهر London  که اگر از کلمه Distinct‌ در Select  استفاده کنیم این سطرهای تکراری حذف خواهد شد .


select distinct City,Country from customers
order by 1

و جواب 69 سطر خواهد بود.


استفاده از توابع در Select
1- Count  : تعداد سطرهای بازگردانده شده توسط select  را میشمارد.
Select  Count(*)  from  Customers
where  Country ="uk"
در اصل تعداد مشتریانی را میشمارد که در کشور انگلیس هستند. که عدد 7 جواب است.

2- Sum : مجموع یک فیلد عددی را برمی‌گرداند.


Select  sum(Quantity)  from [Order Details]

مجموع فیلد Quantity  را برای فیلدهایی که شماره محصول آنها ( Productid) برابر 11 است را محاسبه میکند
نکته 1  :  در دستور select  می‌توان از اسم مستعار استفاده کرد ، یعنی نام جدیدی را برای یک ستون در نظر گرفت  به عنوان مثال select قبل را  به شکل زیر بکار برد :


Select  sum(Quantity)  as Sum_QTY
from [Order Details]
where productid = 11

که Sum_QTY یک اسم مستعار برای مجموع است. استفاده از کلمه کلیدیas  ‌اختیاری است.
نکته 2  :  در دستور select  هرگاه اسم فیلدی اسم خاص باشد و یا فاصله بین اسم باشد مثل  Order Details  که فاصله بین اسم جدول است حتماُ از علامت براکت []  میبایست استفاده کرد.
نکته 3 : استفاده از group by   :
هنگامی که از توابع count ‌   و  Sum  به همراه یک  فیلد دیگر در دستور          select  استفاده می‌شود از group by    استفاده می‌کنیم .
به عنوان مثال دستور زیر جمع مقادیر  فیلد  Quantity  را برای هر شماره محصول  محاسبه میکند .


Select  productid, sum(Quantity) as sum_qty
from [Order Details]
group by  productid

 که نتیجه مانند زیر خواهد بود :

productid   sum_qty    

----------------------

61         603

3          328

32         297

6          301

41         981

64         740

9          95

12         344

در صورتیکه دستور ordr by 1  بعد از group by  استفاده کنیم نتیجه بر اساس کد محصول مرتب خواهد شد.
نکته 4 : دستور  where   می تواند خود  شامل  یک دستور select    باشد :

select * from Products
where ProductID  in
    ( select distinct ProductID from [order details] where Quantity >70)
order by ProductID

تنها نکته ای که می بایست توجه کرد این است که نام فیلدی که در شرط آورده می شود حتما در دستور select   آورده شود, به عبارت دیگر select   درون شرط تنها یک ستون را می بایست برگرداند .
تمرین :  با فرض اینکه دو جدول Products و order details دارای ستون (فیلد) یکسان  ProductID  هستند , یک دستور Select  بنویسید که تمام فیلدهایی از Products را نشان دهد که فیلد ProductID  آن با ProductID  جدول order details یکی باشد.؟
حل :  

Select pr.*
From  Products  as pr , [order details] as od
Where pr. ProductID = od. ProductID

قابل به ذکر است که بیش از 90% از کارهایی که ما برروی جداول انجام می دهیم با select  و ترکیبات آن انجام می شود. لذا بدست آوردن تبحر در نوشتن select  ها می تواند شما را در تهیه برنامه ها یاری کند.

3-Min,max : بیشترین و کمترین مقدار فیلد را در بانک اطلاعاتی بدست می دهد.

Select min (Quantity)
from [Order Details]

4-Top n : تعداد n سطر اول بانک اطلاعاتی را برمی گرداند.

Select top 5 *
from [Order Details]

5 سطر اول بانک را برمی گرداند.
نکته 3 :  در حالت بالا اگر مقدار سطر 5 و 6 یکی باشد فقط سطر 5 جواب خواهد بود برای گریز از این حالت از شکل زیر در این دستور استفاده میکنیم :
Select top n with ties   *
From table
5-Into

Select * from table1 into table2

اطلاعات table1 را به table2 کپی میکند. البته table2 باید از قبل وجود نداشته باشد.
این دستور خود table2  را میسازد.

دستور select قویترین و کاربردی ترین دستور در sql است که خود ماهها نیازمند تمرین و آموزش است . برای اطلاعات بیشتر به books online خود Sql Server  مراجع کنید.
دستور Delete
 

برای حذف اطلاعات از یک بانک اطلاعاتی استفاده میشود.

شکل کلی دستور :


Delete table1
Where شرط

مثال :

فرض کنید جدول authors موجود باشد و فیلد کلید آن au_id باشد. برای حذف 10 سطر اول این جدول از دستور زیر استفاده می کنیم :


DELETE authors
FROM
(SELECT TOP 10 * FROM authors) AS t1
WHERE authors.au_id = t1.au_id
دستور insert
 

برای اضافه کردن اطلاعات به یک جدول از این دستور استفاده میشود.


Insert into table1 (f1,f2,…)
Values (v1,v2,…)

که f1,f2  نام فیلدها و v1,v2  مقادیر آنها میباشد.
البته میتوانید مقادیر را نتیجه یک select  قرار داد.

مثال :


Insert into table1
Select top 10
From table2

مقدار 10 سطر اول را   از table2 را در table1 درج میکند. البته باید تعداد فیلدها یکی باشد. در غیر اینصورت از values استفاده کنید.


¤ نویسنده:احمد صابری

   1   2      >
خانه
مدیریت وبلاگ
شناسنامه
پست الکترونیک


کل بازدیدها:7898


بازدیدامروز:2


بازدیددیروز:0

 RSS 
لینک دوستان من
صدا وسیما ایران
ریاست جمهوری
مجلس جمهوری اسلامی

لوگوی دوستان من








درباره من
پاییز 1385 - کامپیوتر

لوگوی وبلاگ
پاییز 1385 - کامپیوتر

اشتراک در خبرنامه
 

جستجو


بایگانی شده ها
پاییز 1385

طراحی قالب: رفوزه